Lag egne ordskyer

Jeg må innrømme min fascinasjon for ordskyer har tatt helt av. Har lyst å male dem på veggen på datarommene på skolen. Har kjøpt meg sjabloner som jeg selv skal bruke til å dekorere mitt fremtidige kontor med ordskyer. Gleder meg.

Jeg ble tipset av @mallyjohnsen om en nettside som var lett å lage ordskyer i. Og det hadde hun helt rett i. Fantastisk! Se bare hva jeg lagde ved å bruke nettsiden Wordle:

Det du ser her er LK06 sine mål for norskfaget. De største ordene er de som er brukt mest i målene, de minste er brukt minst – enkelt og greit.

Den neste er fra mitt eget blogginnlegg om problemene til norskfaget:

Jeg synes disse er utrolig tøffe, og siden lar deg lage med mange forskjellige farger og fonter.

Kanskje noe for de nye valgfagene? Anbefaler i så tilfelle å bruke sjablon eller overhead for å blåse opp ordene.

Si fra hvis du prøver det ut på veggen på skolen din! Da vil jeg veldig gjerne se resultatet!

2 thoughts on “Lag egne ordskyer

Legg igjen en kommentar